2) Déjà vu

9 februari 2020 - Schiphol, Nederland

Het is niet te geloven... Annemei gaat op vakantie en er is weer storm op komst. Ik krijg ineens een Déjà vu! 2 jaar geleden gingen Willemijn en ik naar Thailand op reis met onze backpack. Iedereen in rep en roer, want er was storm op komst en vroeg zich af; 'Owjee hoe moet dit nou??'  Of 'Vlieg je wel?'. Ik kan me nog herinneren dat ik iedereen een beetje uitlachte om hun paniek! Gelukkig heeft mijn chaotische hoofd van afgelopen week er wel voor gezorgd dat ik gistermiddag al alles had ingepakt, maar dan ook echt alles. Ik kon vertrekken. Annemei was weer eens OVER georganiseerd. Ik hoor mezelf denken: 'ah kijk die control freak zit er nog wel in' (ow jee). Resultaat van deze gekke gedragingen van mij: Ik ben relax! OUSSA.

Van de week kwamen er al berichten binnen over de storm. Ik was nog niet zo snel met de vluchten controleren, want ik weet dat dit nog iedere minuut kan veranderen. Dus ja... waarom zou Annemei zich druk maken, als het nog niet nodig is.

Mijn lieve Roomie Tamara en Eliza brengen mij naar Schiphol. Wat houd ik toch van deze ritjes. Lachen, gieren, brullen en heel hard meezingen met de "guilty pleasure" playlist. En ja... het waaide hard, maar Tamara is net als ik géén (zogehete) vrouw achter het stuur. Niet zeuren, vaak ben je te bang! Gas op die lollie! Op Schiphol aangekomen zien we dat veel vluchten geannuleerd zijn.... maar die van mij lijkt nog steeds gewoon op schema te vertrekken. Kijk aan! Als Annemei in haar hoofd besluit  dat  ze gewoon gaat vliegen... gaat ik ook gewoon gebeuren!

Ik zit hier wel op Schiphol, maar heb totaal niet het gevoel dat ik straks aan de andere kant van de wereld zit en gewoon lekker vakantie heb. Nog een paar uur en dan kan ik mijn zussie, zwager en nichtje weer knuffelen!

Ik word letterlijk het land uitgeblazen denk ik!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl