9) Lekker jho het strand....

19 februari 2020 - Pichilemu, Chili

Ik slaap om de bovenverdieping en ontwaak door de zon die schijnt door mijn ramen. Ik kijk naar buiten en heb een heerlijk uitzicht vanuit  de bergen op de zee.

We ontbijten samen en maken ons klaar om Pichilemu te ontdekken en naar het strand te gaan. We drinken eerst een kop koffie bij een Belgisch strand tentje.... waarom zou je dat nou doen als je in Chili bent? Hoor ik jullie denken. Hier kunnen ze tenminste normale en lekkere koffie serveren. Vervolgens willen we eerst even over de kleine boulevard struinen. Allemaal kleine tentjes met kleding en prularia. We kopen wat fruit en gaan even zitten om dit op te eten. Milú is helemaal gefascineerd van de paarden die bij ons staan. Misschien gaan we van de week nog wel even een ritje maken. Uiteindelijk maken we ons klaar om eindelijk naar het strand te gaan. Het waait behoorlijk hard, maar ja we willen graag aan het strand liggen.

Eenmaal op het strand aangekomen proberen we ons te installeren. De parasol opzetten was al een opgave opzicht. Ik kreeg dat ding met geen mogelijkheid normaal open en de beugels trokken krom. We blijven ons best doen om dat stomme ding in het zand te zetten tegen de wind in zodat we hier achter kunnen liggen. Eindelijk hebben we de parasols staan. We gaan lekker liggen op ons kleedje, heerlijk genieten van het strand....... nou dit duurt maar even. We worden volledig gezandstraald. Binnen 10 min zitten mijn ogen en neus helemaal vol met zand. Ik wordt hier lichtelijk chagrijnig van. Een dagje strand hadden we ons toch iets anders voorgesteld. Na een half uurtje en een volledige strand scrub, besluiten we toch onze spullen  weer op te pakken en weer ergens koffie te drinken.

Het is in de avond toch wel erg koud hier en in heb natuurlijk geen warm vest bij me, lekker handig. We scoren nog even een warm vest in een leuk winkeltje en gaan lekker naar huis eten.

De avond hangen we lekker op de bank en hebben we diepe gesprekken over het leven. Wat is dit toch fijn en waardevol, want als we zo ver weg van elkaar zijn, is dit allemaal bijna niet mogelijk.