7) zussen weekend

17 februari 2020 - Maipo, Chili

Vrijdag was een zeker rustig dag. Lekker rustig aan gedaan.

Zaterdag vertrekt Paul met Milú naar vrienden. Elzelien en ik hebben het weekend voor ons alleen. We besloten zaterdag een heerlijk vrouwen dagje te houden. Iets wat wij normaal eigenlijk nooit echt doen. Eerst naar de salon voor een manicure en pedicure even heerlijk relaxen! We hebben zo veel bij te praten. Van diepe gesprekken tot gekke anekdotes van de afgelopen maanden. Ik geniet enorm hier in Chili en op bepaalde vlakken zou ik hier best kunnen wonen. Ik vind het klimaat heerlijk, ik vind de omgeving fantastisch en ook de stad Santiago heeft zo zijn charmes. Zo lang je een goede baan hebt en in een goede buurt woont kan je hier heerlijk leven! Klinkt allemaal heel leuk. Vooral als ik Elzelien met haar bedrijf zie groeien. Elzelien en ik waren in business en organisatie altijd een goed team. Zo hebben we ook eerder samen gewerkt. Ik mis dat enorm samen werken. En zou dat heel graag weer MET haar willen doen. Daarentegen hebben we nog het cultuur verschil en vooral de verschillen tussen arm en rijk en de gedachtes hierover stuiten mij tegen de borst. Dan besef ik me weer hoe fijn het in Nederland is. Dus tja... er moet een wonder gebeuren dat ik naar Chili  verhuis.

Na deze mooie gesprekken is het tijd voor onze 2e girls activiteit te starten.... SHOPPEN!!!! Ik vind dat we MET de auto moeten, want ik denk dat we met  veel tassen thuis komen. Elzelien roept al ' Nou jij bent nogal wat van plan!' Nu moet ik zeggen dat de Chilenen niet zo goed zijn in fashion en mode trends. We belanden uiteindelijk gewoon in de zara en forever21. Tussendoor zijn we al helemaal gaar van het gesjouw en moeten we natuurlijk een koffie drinken met heerlijke taartje. Ons lieve nichtje Anne-Marie is jarig dus we zingen nog even hard op het terras een voice memo naar haar toe. Die koffie en taart doet ons goed. We hebben genoeg energie om verder te shoppen. Nou het viel mee met de aantal tassen. Het past allemaal sowieso nog in mijn backpack.

We besluiten nog even wat te eten in de gigantische patio met wel tig restaurants. Op het pleintje staat een band een soundcheck te doen. Kijk daar worst ik vrolijk van, live muziek! Ze begonnen te spelen en het blijkt een Elvis coverband te zijn, jawel met een man helemaal in Elvis style.  Nu ben ik helemaal fan van Elvis en kon onder het eten alles meezingen.

We zijn behoorlijk uitgeput en besluiten om lekker naar huis te gaan en in de te kruipen.

Zondag ochtend... heerlijk wakker worden, zonder een kleine dame die al om 7 uur aandacht wil. We staan rustig op en besluiten om naar Cajon del Maipo te rijden. Een redelijk toeristische plek. Het is een groot gebied met 1 lange weg. Overal aan de kant van de weg zijn restaurantjes,  knusse hutjes waar je ijsjes en empanadas kan kopen. Maar ook zwembaden en picknick plekken. We besluiten op een zwembad en picknick plek te zoeken. Een park tegen de berg op. Er zijn 3 zwembaden met mooi gras gebied eromheen. De chilenen hebben een heel typische gewoonte hier. Rondom het park zijn allemaal picknick banken en overkapping. Iedereen zet zijn auto/pick-up naast de picknick plek en er word een volledige BBQ uitgeladen. Het hele park ruikt naar BBQ. Het zien er zo gezellig en knus uit.

Eenmaal uitgerust in het park zoeken we nog een restaurant op. Het is inmiddels 18.00 hier en onze buikjes rammelen, want we hebben nog steeds niks gegeten, alleen een ontbijt. 'Lunch en diner in één dan maar?' Vraagt Elzelien. Ja laten we een nieuw begrip beginnen. Wij doen vandaag aan een Linner (lunch&dinner). We komen bij een typisch Chileense restaurant terecht, met een fantastisch uitzicht op de bergen. De bediening was zeer vriendelijk. Het waren 4 jonge jongens die allemaal zeer benieuwd waren waar wij vandaan kwamen. Allemaal deden ze ons best om een gesprekje aan te knopen, de omgeving te verkopen en voor zorgen dat het ons aan niks ontbrak.

Rijden door de bergen is zo mooi hier. Een heerlijke relax weekend,  zonder veel gedoe.

1. Wil uut Dwingel:
    17 februari 2020
    Nou daar kun je goed mee thuis komen! Ik bedoel natuurlijk dat relax gevoel. Jaloersmakend. 😎😇