2 Paniek in de tent!

25 november 2018

De voorbereidingen gaan fantastisch... ik ben zo relaxed dat ik nog weinig druk voel en ook nog weinig had klaar gelegd. Gisteren eindelijk maar eens begonnen met mijn tas inpakken. Al was dat toch wel erg lastig aangezien en nog van alles mee moet voor mijn zus, en dat ligt allemaal bij mijn moeder thuis... lekker handig! Nou ja dan kan ik ook wel weer ophouden met inpakken.

Zaterdag avond wilde ik ook nog even naar een latin dans feest, want tja...als je lessen volgt moet je ook oefenen! Zo gezegd zo gedaan, met 2 andere mensen van de groep in de auto (van Martine, mijn huisgenoot) op naar Heerenveen.
Wij bestellen een drankje en ik leg even mijn handtasje op de barkruk. De eerste workshop begint al, ik neem snel een slok en loop de dansvloer op.
Tijdens de workshops lopen er 2 stellen "vreemdelingen" stom te lallen en de workshop te verstoren... ERG irritant. Na een uur vertrekken ze eindelijk en is de rust weder gekeerd.
De workshop is afgelopen en ik wil mijn drinken en tasje pakken..... KUT... mijn tas is nergens te vinden! Een vriendelijke man aan de bar weet mij te vertellen dat die dronken stellen de tas mee hebben genomen samen met hun jassen.... OO JEEE... wat nu. ALLES ZIT IN DEZE TAS! telefoon, pinpas, rijbewijs, huissleutel EN autosleutel! ... oke stay calm. shit... hoe komen we nu thuis? ....shit... ik ga dinsdag op reis, ik moet mijn tas terug hebben!! Bijzonder genoeg was ik erg rustig en voelde dat het goed zou komen. Annemei is zo relaxed, dat ze ineens niet meer weet wat stress is!
Er waren genoeg mensen van de dansschool uit Groningen waar we mee terug zouden kunnen rijden, dus probleem 1 was opgelost.
Ondertussen heb ik Géjanne gebeld, want dat was het enige nummer die ik nog uit mijn hoofd weet, Géjanne de hele situatie uitgelegd en  gevraagd of ze mij telefoonnummer van Martine wilde toesturen, anders kwam ik überhaupt het huis niet in. Ja lieve mensen...waar is die tijd gebleven dat we alle belangrijke nummers in ons hoofd opsloegen!? Nu had ik graag deze nummers uit mijn hersen achief willen halen!

Na even rondvragen kende toevallig de organisator een van de mannen, maar had geen telefoonnummer. De dames van de garderobe hebben al hun lijntjes uitgezet om de mannen te traceren. De lieve dames zeggen tegen mij, ga jij maar lekker dansen, wij zitten hier toch , wij proberen wel te bellen.
Deze fantastische dames hebben de hele avond hun best gedaan om die mensen te kunnen bereiken. Helaas zonder succes. Ze waren zo dronken, dat ze natuurlijk al lagen te slapen.

Mijn taxi vertrekt ook pas op het einde... dus er was tijd genoeg om dan maar van een dansje te genieten. En wat heb ik heerlijk gedanst! Wat ben ik blij dat ik dit weer opgepakt heb. Ik vond het allemaal erg spannend, omdat ik ook maar een beginner ben in de kizomba, maar de mannen daar weten wel hoe ze moeten dansen! Ze zwierden mij alle kanten op. Het enige wat ik moest doen is mij laten leiden! Ja ...ik hoor jullie al denken, Annemei en zich laten leiden... yeah right... Ik moet zeggen, het ging mij gisteren aardig goed af..... voor een beginner.

De avond is afgelopen en tijdens de rit naar huis probeer ik Martine te bellen, Martine neemt niet op.... ow kut en nu? Ik had zelf geen telefoon, dus ik had alle scenario's al in mijn hoofd gehaald.
- Hysterisch op de deur bonken en mezelf meteen bij de buren introduceren als lawaaierige buurvrouw.
- Op de stoep slapen,
- Slenteren door de stad en belletje lellen bij mijn andere vriendinnetjes.... NEE geen van de scenario's maakte mij op dit moment blij.
Nogmaals proberen te bellen.........'met martine' hoor ik aan de andere kant van de lijn... JAAAA GELUKKIG! 5 min voordat we thuis zijn neemt ze eindelijk de telefoon op. Ik kan lekker in mijn eigen bed slapen en morgen plan de campagne maken.

Vanochtend werd ik wakker en zat ik even flink te balen. Ik ga woensdag naar Chili, dus ik heb mijn tas MET INHOUD nodig!
Wij hebben meteen de auto van Martine opgehaald, zodat die veilig thuis stond. Op de terugweg in de auto kreeg Martine bericht van Géjanne dat ze bericht had ontvangen dat de mannen die mijn tas hadden meegenomen eindelijk getraceerd waren! ZIE het komt allemaal goed!!
Vanavond voor de 3e keer in 24 uur naar Heerenveen gereden om mijn tas op te halen.

Het was weer een heel avontuur, die alleen Annemei wee kan overkomen.
Maar het was een LEUK dans avondje! Ik heb genoten! Thanks to all the great people who helped me!

1. Yvon:
    26 november 2018
    Geluk bij een ongeluk. Ga genieten van je trip😉👍
  2. Wil uut Dwingel:
    26 november 2018
    Meidje ,meidje,Annemeitje, dit overkomt je vast niet nog een keer. Woensdag gaat het allemaal in één keer goed. Fijne tijd meis!!!
  3. Martine Van der Veen:
    2 december 2018
    Hahahahaha! En dus wel een goed verhaal voor de verjaardag 🎂