5 Jetleg?

2 december 2018 - Las Condes, Chili

2e dag is aangebroken. We doen lekker rustig aan, want het is tenslotte vakantie (voor mij dan). Vandaag hebben een park in wandelen. Midden in Santiago is daar ineens een gigantisch park waar je heerlijk even rond kan sjouwen. We lopen pal in de zon dus we gaan Milú nog even insmeren. Elzelien spuit een veel te grote klodder op haar handen en kijkt mij een beetje onnozel aan...'shit... ik heb te veel' zegt Elzelien. 'Oh... smeer maar op mijn gezicht, dan ben ik ook meteen ingesmeerd' zeg ik heel enthousiast. Elzelien begint Milú verder in te smeren en roept ineens...'O nee, dit is die crème die helemaal wit blijft. ze kijk op en begint heel hard te lachen! Annemei had net heel enthousiast die crème uitgesmeerd en ik leek net een Geisha. Snel alles er weer af boenen! gelukkig was is er op tijd bij en kon ik weer normaal door het park heel lopen.
Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een erg leuk park vind. Het is aangelegd en niks te vergelijken met ons mooie natuurgebied bij Dwingeloo natuurlijk, maar het is zo groot, dat ik even de drukte van de overweldigende stad Santiago vergeet. Overal zijn er groepjes aan het bootcampen, vriendengroepen aan het chillen, kinderen aan het spelen en stelletjes heel verliefd aan het knuffelen zijn in het gras. Gezellig sfeertje en genoeg plekjes om even te kunnen picknicken. We nemen even een kleine afslag naar een hele mooie boulevard met offcourse...SHOPPINGMALL . Elzelien is helemaal wild geworden nu ik hier ben, want ze kan nu eindelijk shoppen! Wij hebben dezelfde smaak in kleding en ze moet mijn advies hebben! JAAAA SHOPPEN. Ondertussen zit ze mij ook van alles aan te smeren en lekker te maken met HELE leuke kleding...of terwijl, foute boel. Het is vrijdag middag, dus het is rete druk in de Mall. We besluiten uiteindelijk toch maar richting huis te gaan. Dit gaan we nog even dunnetjes over doen op een dag door de week. Milu begint een beetje te jammeren, want die is er ook wel klaar mee met dat ge-shop van mama en Annemei. Milú ligt inmiddels in mijn armen te slapen terwijl wij weer het park uit lopen.

Zaterdag 3e dag:
Paul was erg laat thuis van het werk en Elzelien had ook weinig slaap gehad. Annemei daarentegen is zeer vroeg wakker! Ik slaap in Milú haar kamer , dus Elzelien moest even bij mij naar binnen om Milú te verschonen. AAHH kijk Annemei is wakker... 'Annemei wil vast wel even oppassen, kunnen wij nog even slapen' zegt Elzelien. Ik heb ook net mijn ogen open, dus met mijn slaperige hoofd neem ik Milú over. Het is vandaag papa dag, dus de rest van de dag heeft Paul Milú onder zijn hoede. Elzelien word helemaal enthousiast en we gaan naar de markt vers groente en fruit shoppen, pedicure doen EN natuurlijk uit eten en borrelen!
De mooie jurkjes, make-up en hakken worden weer uit de kast getrokken! Ik had mijn hakken aangetrokken en Elzelien is net als ik, lang en ook nog blond....De Chileense mensen zijn allemaal redelijk klein.  We worden erg aangekeken, wat ik ook begrijp, want ik ben 2 koppen groter dan die Chilenen met deze hakken aan.

We strijken neer is een leuke bar en we bestellen één Mogito en gaan aan de tapas. Heerlijk om met z'n tweeën te kunnen kletsen en ouwehoeren, gekke anekdotes worden er verteld en we liggen helemaal dubbel van het lachen.... het is wel duidelijk dat wij allebei, bijna nooit drank drinken tegenwoordig, want we hebben 2,5 uur gedaan over de Mogito en voelde ons behoorlijk aangeschoten. om 22.00 uur was het weer de wisseling van de wacht, toen mocht Paul op stap en dat was maar goed ook. Elzelien en ik waren zo moe, we lagen om 23.00 al Knock Out op bed. Ik denk dat ik toch een beetje last heb van Jetleg.....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    2 december 2018
    Mooie fotos. Genieten met grote G.
  2. Mama:
    6 december 2018
    Ziet er heel gezellig uit meisjes. Zo leuk om je verhalen te lezen. Ben er een beetje bij zo. Heel veel knuffeltjes voor jullie alle vier.