4 Hola Chili!

30 november 2018 - Santiago, Chili

Hola!! .... ja.. dat is dan ook het enige Spaanse woord wat ik vol overgave durf uit te spreken, verder komt er niks zinnigs Spaans uit mijn mond.

Na 3 films, 3 middagdutjes en 3 hoofdstukken van mijn Spaanse lessen door te lezen ben ik eindelijk in Chili aangekomen, het was een reis van bijna 24 uur (vanaf huis tot aan chili). Elzelien stond natuurlijk al op mij te wachten en Annemei vloog haar huilend in de armen! Zo blij als we allebei waren, liepen we al springend en stuiterend het vliegveld af. Het was al laat dus Paul en Milú lagen lekker te slapen.
We kletsen nog even bij op het balkon onder het genot van een thee en zijn toen ook meteen ons bed ingedoken.

Ik ben de eerste dag erg vroeg wakker dus ga me even lekker douchen en klaar maken. Elzelien Paul en Milú lagen nog op bed. Ik stond nog in de douche en hoorde ze al rommelen.... JEEEJJJ ze zijn wakker. Ik stap de douche uit en wie zie ik daar in de box liggen?!! Mijn kleine nichtje! voor het eerst mag deze kleine dondersteen knuffelen. Ik stelde me een beetje terughoudend op, want tja...Milú heeft mij nog nooit gezien en ik wil haar niet bang maken natuurlijk. Ik loop naar de box en roep met mijn vrolijke stem: 'HI Milú, goedemorgen! kijk eens wie hier is'. Milú kijkt mij aan alsof ze mij al vanaf haar geboorte kent en begint meteen te lachen! Deze lag is goud waard! Annemei had het zo druk met Milú dat ze Paul nog niet eens goeie dag had gezegd...OEPS!

Het is voor Paul en Elzelien een gewone werkdag, dus ik laat mij volledig meenemen in hun ritme. Paul pakt zijn tas en gaat naar zijn werk. Elzelien duikt achter de computer en ik probeer mijn simkaart aan de praat te krijgen, wat tot op heden nog niet is gelukt. Er moeten ook nog even leveringen gedaan worden voor the company, dus we moeten aan het werk. De oppas arriveert en Elzelien en ik gaan er op uit. Ik word meteen ingezet als assistente van Elzelien. Leverbonnen aangeven en appjes sturen in het Spaans naar zakelijke relaties... Aangezien Annemei nog geen woord Spaans uit haar mond krijgt citeert Elzelien alles wat tot hilarische appjes te voorschijn komen. Natuurlijk verzenden we uiteindelijk de gecorrigeerde versies!  De leveringen zijn klaar en natuurlijk vinden wij het nodig om meteen even te gaan shoppen, want tja... Annemei heeft 7 kilo aan spullen voor Elzelien in haar Backpack meegenomen, er is nu ruimte over voor 7 kilo om mee terug te nemen!

Eenmaal thuis aangekomen brouwselen wij een maaltijd in elkaar. Paul moet overwerken dus die zien we vanavond niet. Milú gaat lekker op bed en wij besluiten om met ons bordje op bed een filmpje te kijken. Dit was een heel goed plan. Ik heb de helft van de film niet eens gezien, want ik was zo moe dat ik al in slaap duikelde. 22.00 uur en Annemei lag KNOCK OUT. Het is goed geweest voor vandaag. morgen weer een nieuwe dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Martine Van der Veen:
    2 december 2018
    Fijn, lekker relaxed samen zijn.