6 Spaanse les!

4 december 2018 - Las Condes, Chili

Eerste Spaanse les!

Annemei was natuurlijk rete zenuwachtig voor haar eerste lesdag. Te eerste kan ik nog geen Spaans spreken, want tja anders ga je niet naar een Spaanse les en Ik moest in de spits met de metro en een de school al lopend vinden. Nou ik kan je wel vertellen dat je hier in santiago de spits graag wil vermijden, JEMIG wat een gekkenhuis!!!

Alles wat nieuw is vind ik spannend. Dus moet ik goed voorbereid zijn om zoiets te kunnen ondernemen. Ik moest er voor zorgen dat ik optijd weg zou gaan, want stel dat het mis gaat, dan heb ik tijd over om de weg te vinden.

Klaar voor vertrek: Elzelien giegeld en wenst mij nog een fijne schooldag 😉.

Met mijn rugzakje op sta ik goed voorbereid klaar. Paul zet mij ergens af waar ik nog nooit ben geweest en 'ik citeer paul: je moet gewoon met de kudde mensen meelopen'. 'uuhh.... Oké... Ja dat gaan we doen. Je kunt het Annemei!' spreek ik mezelf toe. Ik wandel gezellig mee met iedereen en sta inmiddels in de metro. In mijn vooronderzoek had ik gezien dat mijn rit met de metro 40 min zou duren. 20 minuten later stond ik op mijn eind bestemming... Hu?! Die website klopt ook voor geen meter! Vanaf de metro was het nog 350 meter lopen. Oké  ja duzzz... Dat ging met heel snel. Als een nerd sta ik een uur te vroeg bij mijn school voor de deur.

Binnen aangekomen word ik warm onthaald door de offige manager. Ik krijg een kort interview om te kijken in welke groep ik de lessen kan volgen. Ik kom in een groepje met 4 studentes basis 1. De hele ochtend brabbelen we enthousiast in het Spaans. Er zitten nog 2 Duitse studentes bij en een Zweeds meisje. Onderling praten we Engels met elkaar. Bij alle vragen probeerde we elkaar iets uit te leggen in Spaans met behulp van Engels en Duits en soms denk ik zelf natuurlijk in Nederlands. Het laatste half uur was het uiteindelijk lachen gieren brullen  omdat we alle talen door elkaar aan het praten waren.

Na te tijd nog even lunchen met de groep en nakletsen.

Uiteindelijk een zeer leuke en leerzame eerste dag. Niks om me zenuwachtig over te maken hahaha

Ciao amigos!

1. Martine Van der Veen:
    4 december 2018
    Ohhh leuk Ann:) leuk he, zo'n internationaal gezelschap;) choa amiga! Te quiero mucho xx
  2. Julia:
    14 december 2018
    Hay Anne-Mei , ik lees je verslagen en ik ben echt jaloers🤭
    Zeg alles met me gusto dan komt het goed 😁 lekker mal doen !