4) Even acclimatiseren

12 februari 2020 - Las Condes, Chili

Ik stap het vliegveld uit en word meteen verwelkomd met een gigantische hitte. Het is hier 31 graden en de zon brand als een malle. Mijn lijf moet even wennen aan de hitte. De rit naar huis voelt als zo normaal. Chili is inmiddels bekend voor mij en ik herken meteen alles. Het voelt een klein beetje als thuis komen. Elzelien en ik zijn zo enthousiast dat we weer samen zijn, dat we meteen op pad gaan en een kopje koffie samen gaan drinken en lunchen. Mijn god wat is dit fijn! Ik merk tijdens de lunch dat ik aardig duf begin te worden. Op zich niet zo gek, want ik heb maar 3 uurtjes geslapen en ze lopen hier 4 uur achter op Nederland.

Op de terug weg gaan we even langs een mini market. Een kleine schuur aan de weg met allemaal verse groente en fruit. Jaaaaaa, fruit vers overheerlijk fruit!!! Watermeloenen Ananas, perzikken,  ik voel me net een klein kind in de snoepwinkel. Dit mis ik enorm in Nederland. Lekker een kneuterige markt,  waar allemaal vers en vooral overheerlijk fruit te krijgen is en niet zo duur!!!

In de avond komt Paul thuis. Ook heerlijk om hem weer even te zien. Gezellig samen eten en In de avond nog even bij kletsen op het balkon. Ik ben helemaal kapot dus we gaan redelijk vroeg slapen. En ik heb geslapen als een blok!

Vanochtend stond er ineens een kleine dame bij mij in de slaapkamer. Hallo,  hallo,  hallo. Annemei het is half 8! Tijd om uit bed te komen. Milú vind het erg gezellig dat ik er ben, maar toch ben ik voor haar ook nog een beetje vreemd. En dat ik ook niet zo gek natuurlijk. Gezellig samen aan de ontbijt tafel en hup we gaan ons klaar maken om op pad te gaan. Elzelien wil mij heel graag het stuk grond laten zien die ze gekocht hebben, waar uiteindelijk een huis op gebouwd moet worden ... potverdikkie wat een immens groot stuk land! Nu is het nog alleen maar zand met een hek er omheen, maar ik zie het al voor me hoe het eruit komt te zien. We drinken we eindje verderop nog een koffie en ik kan het niet laten om een overheerlijke limon pie te bestellen. Deze taarten zijn zo goddelijk lekker!!

Na de lunch wilde we nog even naar plaatselijke zwembad. Ik ging nog even op de bank zitten en viel bijna in slaap. Dit ouwe wijf kan zo weinig slaap allemaal niet meer aan. Ik heb zowaar een middag dutje gedaan. Eigenlijkmoest Milú dat ook, maar die besloot om te gaan ouwe hoere (sorry els).

Na mijn middagdutje toch nog even naar het zwembad gegaan. Milú is een echt water rat! Voordat we haar zwemkurkjes om konden doen sprong Milú het water al in. We blijven niet lang in het water, want Milú heeft het snel koud. Wij zijn net bij ons kleedje en willen ons nog even insmeren, want ze zon brand als een malle hier. Milú denk hier anders over... ze stampt dapper richting het zwembad en gaat eerst naast de badmeester staan. Haar handjes eigenwijs in haar zij en begint te brabbelen. Elzelien en ik zitten dit op een afstandje te aanschouwen en moeten enorm lachen. 'GO els, wat lijkt ze op haar moeder hé?' zeg ik en probeer met moeite een stalen gezicht op te zetten. Wat een tuttebel.

Ik merk dat ik nog steeds enorm vermoeid ben. Dus wederom op tijd naar bed ben ik bang.

1. Karin Klein:
    12 februari 2020
    Wat fijn dat alles goed is gegaan! Nu heerlijk genieten
  2. Hennie Tol:
    13 februari 2020
    Wat leuk om je avontuur te lezen Annemei ! Lieve groet aan je zus en Milu. Geniet lekker van deze heerlijke tijd daar in Chili 😍