11) Relaxen in de spa

25 februari 2020 - Las Condes, Chili

Zaterdag moest ik even bijkomen van de alcohol. Ik reageer hier echt niet  goed op. In de loop van de middag gaan we lekker op de fiets naar het park. We zoeken een mooi plekje onder de bomen. Milú begint een beetje rond te struinen en in ga alvast lekker van het zonnetje genieten, want ik moet nog een beetje bruin worden. Ik lig nog geen 5 min en ik voel allemaal geprik. Ik kan niet plaatsten wat het nog is. Ineens ziek hele kleine groene spikkels op mij  arm en ze springen als vlooien...'ELS! Lets move... ik word bestormd door groene kutbeestjes.' We verplaatsen naar ander plekje en eindelijk lekker gesetteld. Lopen hier mieren rond ... die mij weer gezellig zitten te prikken. Elzelien lacht mij uit 'lekker relax he zo in het park liggen, lekker genieten van de natuur'. Zegt ze met enige sarcasme.

Even later komt er een mevrouw aanlopen die ijsjes verkoopt. Puur natuur, vers fruit. Ze was samen met haar zoon  van 10 en Milú was meteen helemaal fan van deze mooie jongen. We raken gezellig aan de klets met deze vrouw een echte hippie die haar eigen catering bedrijf heeft. Ineens komt er een parkwacht op paard aanlopen. Ik moest kleren aan trekken, want dit park was niet om te zonnen in mijn bikini. Wij kijken deze man stom verbaasd aan. We hebben zo vaak hier liggen zonnen in onze bikini en nu ineens mag het niet meer. Dit zegt wel weer genoeg over de preutsheid van de Chilenen. Milú flirt nog even gezellig verder met Swami (zoontje  van de mevrouw.) Later thuis aangekomen zag Milú  de foto van hun samen terug en ze bleef heel verliefd kijken... zo ontzettend schetig om te zien. Paul vind dit wat minder leuk natuurlijk, hij is nu al bang voor de toekomst.

In de avond gaan Elzelien en ik naar Bella Vista. Een gezellige uitgaansplek waar allemaal restaurantjes en barren in een grote patio gelegen is. De taxi chauffeur geeft al aan dat Bella Vista behoorlijk veranderd is sinds alle protesten. Hier in deze wijk schijnt dit nog steeds elke dag geprotesteerd te worden en dus ook een redelijke chaos te ontstaan. Nu was het op zaterdag vaak redelijk rustig na 22.00 uur. We lopen de patio binnen en ik heb het hier nog nooit zo rustig gezien. Ik ben hier nu een paar geweest, en wat een verschil met vorig jaar! Bella Vista is doodgebloed. Daarnaast is het uitgaan voor mij niet echt mijn ding. De Chilenen zitten alleen maar en komen niet bij hun tafeltje vandaan. Wij zaten in een leuke salsa bar... maar er werd niet gedanst. Dan ben ik snel uitgekeken op zo'n avond.

Zondag hebben Elzelien ÉN ik een heerlijke dag in een spa geboekt mijn god wat een zaligheid. Eerst een circuit van sauna, aroma therapie, scrub bubbelbad, en massage. Dit zou in vaker moeten doen. Ik was helemaal in de zen modus!

Bij terugkomst had Paul je BBQ aan gezet, want Annemei wilde heel graag churipan eten. Special sausijsje durf Ik Nederland niet te krijgen is. We borrelen , babbelen, Lachen en genieten.

Mijn laatste dag loopt even iets anders dan ik me had voorgesteld ik heb wederom hoofdpijn, dikke keel en misselijk. We gaan nog even samen naar een park vlakbij, met uitzicht op Santiago. Zo ontzettend mooi! En wat is Santiago groot. Ik houd het alleen niet lang vol, ik word steeds beroerder. We gaan naar huis en ik plof neer op bed. Milú is de hele dag erg knuffelig alsof ze weet dat dit mijn laatste dag is.

Ik heb er flink wat aspirine in gegooid in de hoop mij morgen iets beter te voelen, op deze manier is het namelijk niet heel fijn om 18 uur te moeten vliegen.

Nog naar 2 nachtjes slapen en ik ben alweer in het koude kikkerlandje... ppfff het had van mij wel iets langer mogen duren , zoals altijd.

1. Wilma:
    25 februari 2020
    Je neemt weer prachtige herinneringen mee naar huis😍alvast goede thuisreis!
  2. Wil uut Dwingel:
    25 februari 2020
    Koester alles wat goed en mooi was
    Beterschap en goede thuisreis.
  3. Karin:
    26 februari 2020
    mooie verhalen weer , en fijne herinneringen !
    goede reis terug !
  4. Hennie Tol:
    26 februari 2020
    Heel leuk om jullie te volgen . Geniet nog lekker even met elkaar. Goede reis terug 😍